Ergonomiske tips til kontoret

0

modern-ergonomic-office-chairs

Følg disse 10 ergonomiske tips til kontoret fra Ergolift for at hjælpe dig med at forebygge træthed:

1) Sørg for at vægten af dine arme altid er understøttet. Hvis dine arme ikke er understøttet, vil musklerne i nakken og skuldrene give ondt af sig, inden dagen er omme.

2) Pas på hoved stillingen og forsøg at holde vægten af hovedet direkte over dets støttegrundlag (halsen). Lad være med at “trække” hovedet og nakken fremefter.

3) Lad være med at sidde og hænge! Når du sidder og hænger lægger det mere pres på ryggens diskusser og hvirvler. Brug lændestøtten på din stol og undgå at sidde på en måde, der lægger mere kropsvægt på den ene end den anden. Flyt din stol tæt på, hvor du arbejder, så du undgår at læne dig og række ud. Sørg for at trække stolen ind, hver gang du sætter dig ned.

4) Skærmen bør placeres direkte foran dig, hvor overkanten ikke når højere end øjenniveau. Tastaturet bør placeres direkte foran skærmen, så du ikke så bliver nødt til at dreje hovedet og nakken ret meget.

5) Det er en virkelig dårlig vane at snakke i telefon med telefonen klemt ind mellem nakken og øret. Og det ved du godt, så lad være med det!

6) Tastaturet og musen bør være tæt nok på til at undgå at række for meget, hvilket overanstrenger skuldrene og armene.

7) Undgå at overanstrenge øjnene ved at sikre, at din skærm ikke er for tæt på, den bør være mindst en armslængde væk.

8) Tag skridt til at begrænse genskin fra skærmen og sørg for, at skærmen ikke står foran et vindue eller en meget lys baggrund.

9) Du kan hvile øjnene fra tid til anden i nogle sekunder ved at se på ting, der er længere væk, for at give øjnene en pause.

10) Du må ikke sidde og dingle med fødderne, når du sidder ned. Hvis du ikke nemt kan nå gulvet med fødderne eller der er pres bagpå benene, skal du bruge en fodstøtte eller gøre tastaturet og stolen lavere.